EduVision 2020

eduVision 2020, 1st edition: Bucharest

Profesorii sunt invitați să realizeze cu elevii experimentul “Eratosthenes” folosind instrumente e-Learning

eratosth-2015În perioada 18-23 septembrie 2015, în cadrul proiectelor europene ISE și ODS, se va desfășura Experimentul științific “Eratosthenes 2015″ ce este o activitate atractivă și eficientă, la care și România participă de la demarare, din anul 2012.
Scopul proiectelor este să aducă în sălile de clasă, pentru elevi și profesori, motivare, implicare, învățare pe bază de proiect, inovație și leadership, prin îmbinarea folosirii instrumentelor și produselor IT&C cu pedagogia modernă. Proiectul “Eratosthenes Experiment” (Eratosthenes’ Measurement of Earth’s Circumference) constă în realizarea de către elevi, sub indrumarea unui profesor de matematică, paşii efectuaţi de celebrul matematician şi astronom grec în încercarea lui de a măsura circumferinţa Pământului, folosindu-se de umbra lăsată de obeliscul din Alexandria la data solstiţiului de vară. Pentru această activitate de învățare pe bază de proiect există un site dedicat, încă din anul 2013: http://eratosthenes.ea.gr/en/content/experiment (Dr. Angelos Lazoudis). Conform site-ului pentru realizarea activităților sunt necesare parcurgerea a 5 pași ce înseamnă utilizarea unor acțiuni și calcule, prin aplicarea unor cunoștințe de matematică, geografie, astronomie, produse software și instrumente e-learning.
În anul 2015, în perioada 19-20 martie 2015, din România au participat 19 școli și licee, iar în anul 2014, au participat 11 școli și licee, ocazie cu care în cadrul concursului “Eratosthenes Experiment Photo Contest 2014” au fost desemnate două premii: Școala Samsun din Turcia și Școala Gimnazială, Jimbolia din România (coordonator prof. de matematică Ovidiu Geambazu). Sperăm ca și la ediția din perioada 18-23 septembrie 2015 să participe cât mai multa școli și licee din România: Register your School – http://eratosthenes.ea.gr/en/content/register-your-school.
Noi metode de învățare – Metoda învățării pe bază de proiect
„Ideea lui Eratosthenes pentru măsurarea circumferinței pământului poate să reprezinte inspirație pentru profesorii de matematică în a schimba modul de predare-învățare a matematicii, dintr-o disciplină abstactă și greoaie, într-o disciplină utilă și atractivă ce merită şi trebuie să fie studiată cu un interes din ce in ce mai crescut, prin activități practice, rezolvări și demonstrații și care să utilizeze metoda învățării pe bază de proiect, instrumente e-learning, produse ITC. Realizarea experimentului științific “Eratosthenes” va demonstra că pentru rezolvarea problemelor apărute în cerințele activităților din proiect, este nevoie de cunoștințe nu numai de matematică, ci și cunoștinte de geografie, astronomie, de utilizare a instrumentelor software de tip e-learning, etc. Prin urmare, aceste activități sunt o provocare atât pentru elevi, cât și pentru profesori, deoarece necesită concepte, cunoștințe și înțelegeri transdisciplinare, așa cum se întâmplă în viața obișnuită, unde rezolvarea problemelor complexe necesită o pregătire transdisciplinară și nu una limitată și îngustă.” Conf. Dr. Marin Vlada, coord. al proiectele de e-Learning ICVL si CNIV, Universitatea din Bucuresti.
Mai multe detalii la: http://c3.cniv.ro/?q=2015/exp-eratosthenes

Category: Uncategorized

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*