EduVision 2020

eduVision 2020, 1st edition: Bucharest

Rezultate recente la CNIV 2014: cercetări, proiecte şi aplicaţii

New Picture (14)La Editura Universităţii din Bucureşti a fost publicat volumul (print şi online, ISSN 1842-4708) cu lucrările celei de-a XII-a Conferinţe Naţionale de Învăţământ Virtual desfăşurate la Universitatea din Bucureşti. Articolele publicate-elaborate de autori atât din mediul universitar, cât şi din mediul preuniversitar, reflectă preocupările recente ale acestora pentru implementarea în sistemul de învăţământ românesc a metodelor moderne pentru învăţare şi predare folosind instrumente TIC: metode pedagogice adaptate noilor tehnologii, instrumente de tip e-Learning, tehnologii Virtual Reality şi Augmented Reality.
Rezultatele obţinute reprezentate de cercetări, proiecte şi aplicaţii sunt evidenţiate de următoarele teme şi subiecte:

1. Utilizarea Mediilor Virtuale de Instruire în Universităţi (Marin Vlada, Constantin Cucoş, Adrian Adăscăliţei, Ioan Rusu, Ionuţ Nica)

2. Centrul de Calcul al Universităţii din Bucureşti. Un reper marcant în istoria informaticii din România (Ion Văduva)

3. Ideea şi nevoia de Concepte. Manuale digitale, o premieră în România – despre confuzii şi clarificări (Marin Vlada)
4. Manuale digitale 2014 elaborate de Ascendia Design (Cosmin Mălureanu)
5. Impactul şi rolul site-urilor proprii ale universităţilor şi facultăţilor în viaţa comunităţii academice (Marin Vlada)
6. Informatica, matematica şi proiectele eTwinning, liant între real şi virtual (Cosma Patricia-Nicoleta, Pelle Răzvan-Petru, Orjan Mihnea-Tudor,Toma Andrei-Ioan, Tudor Adrian, Bercovici Crina, Bercovici Manuel )
7. Flipped learning – proprietăţile funcţiilor derivabile cu GeoGebra şi Wiris pe platforma Moodle (Adriana Petrovici, Ilenuţa Buhai)
8. Glogster Edu – un nou instrument de învăţare pentru elevi şi profesori (Gabriela Ivan)
9. Predarea fizicii la nivel preuniversitar prin mijloace moderne (Vâju George)
10. Integrarea utilizării instrumentelor IT în activităţi de învăţare centrate pe modelare (Daly Marciuc)
11. O nouă provocare – „Empowering Youth Through Media” (Radu Claudia)
12. Utilizarea aplicaţiei Prezi pentru învăţarea eficientă a ştiinţelor exacte prin metoda mozaicului (Dinică Maria, Dinescu Luminiţa, Moise Luminiţa Dominica)
13. The Solar Mission (Sven Cortel, Kinga Raţiu, Georgeta Cozma)
14. Aplicaţii multi-touch (Alexandru Kiraly, Georgeta Cozma)
15. The Facebook class – Facebook through student’s eyes (Popa Andra, Pfau Sălegean Maya, Zimbru Larisa, Georgeta Cozma)
16. Scientix- Comunitatea didactică pentru dezvoltarea educaţiei ştiinţifice în Europa (Vasilescu Irina)
17. Influenţe ale noilor tehnologii asupra construcţiei identitare în profesia didactică. Cercetare ilustrativă (Făt Silvia, Duţu Cristina)
18. Alternative inovatoare în studiul matematicii – învăţarea matematicii cu ajutorul teoriei inteligenţelor multiple (Vasilescu Irina)
19. Metodologia de concepere şi realizare a unei aplicaţii web dinamice pentru un sistem de gestiune arheologică (Radu Rădescu, Ismail Birkan)
20. Experimente de Fizică folosind LabVIEW SignalExpress (Marin Oprea, Cristina Miron)
21. Folosirea Google Apps în procesul de predare-învăţare (Ciobanu Lucreţia Roxana,Mircioagă Nectara Elena, Badea Mariana Lili)
- “We need technology in every classroom and in every student and teacher’s hand, because it is the pen and paper of our time, and it is the lens through which we experience much of our world.” David Warlick
- “… if we teach today as we taught yesterday, we rob our children of tomorrow.” John Dewey
Mai multe detalii la adresa http://c3.cniv.ro

Category: Uncategorized

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*